Waarom enveloppen gebruiken bij briefpapier cruciaal is

Typisch worden enveloppen beschouwd als de verpakking voor officiële brieven die tussen organisaties worden verstuurd. en ook voor het versturen van brieven aan mensen. Terwijl het drukken van enveloppen of het maken van etiketstickers vaak veronachtzaamd wordt, worden briefhoofden beschouwd als een cruciaal onderdeel van het briefpapier van een organisatie. In onze blog post lees je meer over de betekenis van enveloppen en hoe ze praktisch elk gebied van je bedrijf kunnen beïnvloeden.

enveloppen

Waarom enveloppen van cruciaal belang zijn voor marketing

Een enveloppe werd vroeger vaak gedrukt. In het verleden gebruikten bedrijven alleen gedrukte media zoals reclameborden, kranten en flyers of televisie- en radioreclame om hun producten aan de man te brengen. Er waren talrijke vergelijkbare producten voor kopers na het consumentisme en een economische bloei.

Daardoor was er meer concurrentie, en moesten bedrijven harder concurreren om de aandacht en de keuze van de klanten. Om marktaandeel te winnen werd branding essentieel en moesten goed geplande technieken gebruikt worden. Logo’s, advertenties en andere gedrukte media waren nog steeds nuttig, maar de komst van het digitale tijdperk en zijn brede publiek gaf de doelen een zeer winstgevende route.

Te midden hiervan begonnen veel bedrijven hun briefpapier te verwaarlozen. Briefhoofden, enveloppen, visitekaartjes, en compliment cards zijn allemaal voorbeelden van zakelijk briefpapier dat een firma kan gebruiken om zichzelf te vertegenwoordigen. Hiermee breng je tegelijk een cruciaal stuk informatie over. Hoewel het niet het voornaamste gebruik is, is papier essentieel voor interne en externe communicatie. In feite kan je hele merkimago subtiel beïnvloed worden door je briefpapier. En als het goed is, zelfs versterken.

Terwijl bedrijven aandacht schenken aan hun briefhoofd en visitekaartjes, lijken ze de fasen waarin etiketten en enveloppen gedrukt worden volkomen te veronachtzamen. Enveloppen worden meestal beschouwd als dragers of omhulsels voor essentiële brieven of documenten.

Trek belangstelling met je enveloppe ontwerp

Je valt op als je envelop aantrekkelijk ontworpen is. De hoeveelheid informatie die de consument nu moet bevatten is enorm. Van hun telefoons en urenlang op Facebook of andere sociale media sites scrollen tot hun tv-schermen met het nieuws. Zelfs onze gesprekken en die van anderen leveren ons regelmatig nieuwe informatie op. Omdat de ontvanger al zoveel informatie aan het verwerken is, zien ze een slecht gedrukte enveloppe meestal over het hoofd.

Als het ontwerp van de envelop echter intrigerend genoeg is, maakt het de ontvanger nieuwsgierig. Als je enveloppe opvalt tussen de andere post, zal de lezer hem onmiddellijk opmerken en ervoor kiezen hem als eerste te openen, dankzij het opvallende ontwerp.

Enveloppen voor post

Ook tegenwoordig zijn verzendenveloppen standaard. Omdat een envelop onderscheiden kan worden van andere post. Een mailing stelt bedrijven in staat hun doelgroepen effectief te bereiken en te garanderen dat de juiste mensen hun boodschap ontvangen. Het is iets moeilijker om na te gaan of de klanten de boodschap gehoord en begrepen hebben. Dit is echter waar enveloppen nuttig zijn. Gebruik kwaliteitsenveloppen als je de belangstelling van je ontvangers wilt wekken. Deze kunnen aangepast worden met je merk en voorzien worden van een mooi adresetiket.

Je kunt kiezen voor bedrukte enveloppen voor je bedrijf, maar de informatie zal niet meer kloppen als je bedrijf verhuist of het telefoonnummer verandert. Stijlvolle enveloppen met etiketstickers zijn het antwoord. Geef de blanco enveloppen stickerpapier met mooie motieven erop. Druk de etiketten zelf af, en voeg er de naam van je bedrijf, het logo en het adres van de ontvanger aan toe als dat nodig is. Zijn de gegevens veranderd, of wil je de opmaak van de mailing veranderen? De A4 stickervellen maken dit een eenvoudige klus.

Waarom is het van vitaal belang enveloppen te gebruiken? We concentreren ons op vier ideeën die laten zien hoe cruciaal enveloppen zijn en hoe ze je briefpapier een frisse kijk geven.

#1 Enveloppen geven een professioneel beeld.

Elk briefhoofd met je naam en logo erop kan gebruikt worden om je bedrijf te vertegenwoordigen. Professioneel gemaakt briefpapier geeft een gevoel van legitimiteit af en verhoogt je geloofwaardigheid. Net als briefpapier moeten enveloppen en etiketstickers bij elkaar passen. In feite zorgt dit ervoor dat je hele papier consistent is.

#2 Een gewaarmerkte brief als bewijs

Nu iedereen ervan op de hoogte is, behoren briefhoofden tot de favoriete communicatiemiddelen in het bedrijfsleven. Ze worden gebruikt om kritische informatie tussen entiteiten over te brengen. Deze geschreven berichten en informatieve rapporten worden via enveloppen vervoerd. Het belang van enveloppen is dus gelijk aan dat van briefhoofden.

Stel je voor dat een ongemerkte gewone enveloppe een waardevolle brief bevat; hij zou waardeloos kunnen worden. Bovendien is het mogelijk dat de ontvanger niet veel aandacht zal besteden aan de post die hij krijgt en niet de moeite zal nemen de enveloppe te openen. De ontvanger zal de afzender van de brief meteen kunnen identificeren als je enveloppen met etiketstickers gebruikt. Een goed ontworpen adressticker geeft ook waarde aan de inhoud van de envelop, wat meer betekenis heeft.

#3 Aantrekkelijke enveloppen gebruiken voor branding

Een merk bestaat uit vele componenten, waaronder een naam, een product, of een dienst. Het opbouwen van een merk kan alles omvatten, van je logo’s tot je verpakking en zelfs de stijl van je typografie. Deze kenmerken onderscheiden je bedrijf van anderen en helpen klanten het te identificeren.

Bij het ontwikkelen van een merk is consistentie van cruciaal belang. De onderdelen van je merk moeten allemaal op elkaar afgestemd zijn en in alle opzichten dezelfde stemming overbrengen. Zelfs je briefhoofd moet met eenzelfde vibe gemaakt worden. Je merkstrategie wordt versterkt door je enveloppen te laten drukken in overeenstemming met de uitstraling van je logo.

#4 Marketing Instrument

Weinig bedrijven denken na over hun briefpapier, ook niet over gedrukte enveloppen of die met adresetiketten. Ze gebruiken eenvoudige, oninteressante ontwerpen met slechts één boodschap-verzendfunctie. Enveloppen met aansprekende ontwerpen kunnen ook als marketinginstrument dienen. Je briefpapier kan een fris en onderscheidend accent krijgen om je te helpen op te vallen bij klanten. Mooie adresetiketten en enveloppen tonen de inzet van een organisatie voor de zaak en de aandacht voor detail.